قاچاق چوب تهدید جدی برای باغات تویسرکان/ درختان چوب حراج خوردند
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مدت‌هاست اره برقی و دستی، کابوس درختان شهرستان تویسرکان شده است و گویی قوانین موجود در این شهرستان مانع سودجویان چوب نیست و ترسی از قانون و برخورد قضائی در این دیار دیده نمی‌شود یا شاید دستی پشت پرده در میان است.

آب بندی استخر

 

شهرستان تویسرکان با توجه به برخورداری از روستاهای هدف گردشگری، مناطق نمونه گردشگری و چشم اندازهای کم نظیر طبیعی، محیطی جذاب و نشاط آور برای علاقمندان به گردشگری در زمینه طبیعت به شمار می‌آید ولی متأسفانه چند سالی است قطع درختان، ساخت و سازهای غیر مجاز و ساخت خانه‌های به گویی باغی (ویلا) جان درختان تنومند و سرسبز را گرفته است و شاهد از بین رفتن بهشت غرب یعنی تویسرکان هستیم و به جرأت می‌توان گفت در دو سال آینده باغات سرسبز تویسرکان را باید در قصه‌ها و خاطرات برای کودکان و نسل جوان بازگو کنیم.

مدت‌هاست در دیار تویسرکان وقتی پا به باغات اطراف این شهر می‌گذاریم، گویی این باغات دچار بیماری کچلی شده است و جز افسوس چیزی بر دل نمی‌آید و در آینده خواهیم دید لطمه‌ای به این شهرستان خواهد خورد که دیگر راه جبرانی نیست.

خروج روزانه ۵ الی ۱۰ کامیون چوب از تویسرکان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه روزانه ۵ تا ۱۰ کامیون چوب از شهرستان به سمت شهرهای شمال کشور خارج می‌شود.

مسعود اکبری اظهار کرد: زمانی که مکان و محلی برای خرید و فروش چوب نباشد، کمتر کسی هم به قطع درختان طمع می‌کند و کمتر سارقان و فروشندگان چوب‌ها دست به این اقدام غیرقانونی می‌زنند.

قاچاق چوب تهدید جدی برای باغات تویسرکان/ درختان چوب حراج خوردند

اکبری در ادامه با بیان اینکه هیچ‌گونه ساماندهی درخصوص مجوز دادن بارهای حمل چوب به درستی عملیاتی نشده است، تأکید کرد: ممنوعیت کامل قطع درختان و حمل و نقل چوب در تویسرکان بهترین راهکار است.

نیروی انتظامی جلوی قاچاق چوب را بگیرد

امام جمعه تویسرکان بارها در نمازجمعه این شهرستان تاکید کرده که نیروی انتظامی جلوی قاچاق چوب را بگیرد و نگذارند سرسبزی شهرستان تویسرکان به باد برود و جلوی قاچاق چوب را بگیرند.

بارها در فضای مجازی به معضل قاچاق چوب و بریدن درختان تویسرکان پرداخته شده اما نتیجه‌ای عاید این مردم این دیار نشده است.

پلاستیک استخر

 

طبق گزارشات میدانی گاهی این سودجویان به بهانه قطع درختان خشک گریزی هم به درختان سرسبز می‌زنند و به راحتی وبا جرأت می‌گویند مجوز برای قطع درختان داریم. قاچاق چوب همواره بوده وهست ولی باید متولیان امر فکری برای طبیعت تویسرکان کنند.

قوانین بازدارنده در قطع درختان وقاچاق چوب در این شهرستان ضعیف عمل کرده است، به طوری که به راحتی ماشین‌ها شبانه و روزانه چوب بار می‌زنند و از شهر خارج می‌کنند.

گرانی چوب باعث قطع درختان شده است وباید با قوانین سخت جلوی خرید و فروش و خروج چوب از این شهرستان گرفته شود تا شاید معضل قطع درختان در این بهشت غرب به پایان برسد.

کد خبر 5324699

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: